Jak przedstawiać swoją ofertę potencjalnym klientom, aby zamieniali się oni w stałych? Jak przekonać o profesjonalizmie swojej firmy kogoś, kto nie korzystał jeszcze z jej usług?
Targi branżowe stanowią świetną okazję do promowania oferty naszej firmy wśród osób, które mogłyby z niej w przyszłości skorzystać. Takie imprezy gromadzą w jednym miejscu przedsiębiorców działających w danym sektorze gospodarki oraz ludzi zainteresowanych ich usługami.
Przyciągnij uwagę
Idealna zabudowa targowa to taka, która rzuca się w oczy ze znacznej odległości. Zadbajmy więc o wyeksponowanie loga naszej firmy, w widocznym miejscu umieśćmy jej nazwę, napisaną czcionką pokaźnych rozmiarów. Dopilnujmy, aby barwy wspomnianych znaków nie zlewały się ani nie kontrastowały z kolorystyką stoiska.
Zadbaj o komfort
Kluczowym elementem reklamy na targach jest odpowiednio zaprojektowane stoisko. powinna być dostosowana do pawilonu wystawowego, który będziemy zajmować. Rozmieszczenie elementów na stoisku powinno umożliwiać swobodne przemieszczanie się w jego obrębie. Nie zapomnijmy też o wstawieniu mebli, na których osoby zainteresowane mogłyby usiąść, a nasi pracownicy w tym czasie przedstawić im naszą ofertę.
Wzbudź zaufanie
Dopilnuj, aby estetyczny aspekt promocji naszej firmy był zgodny z jej profilem. Przy kojarzących się z powagą branżach unikajmy krzykliwej kolorystyki stoiska czy „luzackich” haseł reklamowych.
Jeśli chcemy sprawić wrażenie profesjonalistów w swoim fachu, zadbajmy również o estetyczny, kojarzący się z profilem naszej działalności wygląd pracowników. Jeżeli prowadzimy firmę związaną z finansami, dobrym pomysłem będzie, aby pracobiorcy płci męskiej założyli garnitury, a kobiety eleganckie, nie odsłaniające zbyt wiele sukienki i klasyczne marynarki.
Poznaj odbiorcę
Poinstruuj swoich pracowników, aby podczas rozmów z ewentualnymi klientami nie omieszkali dowiedzieć się, jakie są ich oczekiwania wobec usługodawcy. Pozwoli ci to na dostosowanie swojej oferty idealnie do potrzeb klientów.
Daj też potencjalnemu klientowi czas do namysłu. W tym celu przygotuj odpowiednią ilość darmowych broszur oraz ulotek, które każdy będzie mógł wziąć ze sobą z twojego stoiska. Opisz w nich obszary działalności twojej firmy, sprecyzuj świadczone usługi, zamieść w nich również informację o lokalizacji siedziby oraz dane kontaktowe.
Zadbaj o pozytywne skojarzenia
Upominki rozdawane osobom odwiedzających targi potrafią wiele zdziałać. Są zawsze one chętnie przyjmowane, nawet jeśli ich prawdziwa wartość jest niewielka. Aby wzbudzić przychylne odczucia związane z twoją firmą, wystarczy choćby zapas drobnostek takich jak długopisy, breloczki do kluczy, zawieszki samochodowe, cukierki czy balony. Wykorzystasz w ten sposób zasadę wzajemności, czyli proste narzędzie legalnego wpływu na ludzi. Obdarowana osoba, nie zdając sobie z tego sprawy, wręczenie jej prezentu odbierze jako przysługę i będzie czuła się zobowiązana do rewanżu. Najprostszą i najbardziej właściwą jego formą wyda się jej oczywiście skorzystanie z twoich usług.
Rozdawane upominki powinny nawiązywać do twojej firmy. Nie chodzi tutaj o obszar jej działalności (np. nic nie stoi na przeszkodzie, aby firma komputerowa wręczała gościom podkładki pod kubki), a o umieszczenie na nich logo oraz nazwy firmy.
Planując swój udział w targach oraz szkoląc pracowników mających pomóc w ich przeprowadzeniu pamiętaj, aby zadbać o każdy szczegół. Dobrze zorganizowana promocja z pewnością wpłynie na zwiększenie zysków firmy, natomiast potknięcia czy brak profesjonalizmu mogą wywołać odmienny efekt.